Capítulos de Libros


Lloyd, M. (2019). La lucha por la gratuidad en Chile (2011 a 2012). En Ordorika, I., Rodríguez-Gómez, R., y Gil-Antón, M. (Coords.), Cien años de moviemintos estudiantiles (pp. 287-303). México: Programa Universitario de Estudios Sobre Educación Superior, UNAM.

Lloyd, M. (2019). Las universidades interculturales en México, 2003-2019: principales cifras, desigualdades y retos futuros. En Marion Lloyd (Coord.), Las Universidades Interculturales en México (pp. 69-96). México: PUEES-UNAM; IISUE-UNAM.

Lloyd, M. (2019). Introducción. En Marion Lloyd (Coord.), Las Universidades Interculturales en México (pp. 9-13). México: PUEES-UNAM; IISUE-UNAM.

Ordorika I., Rodríguez-Gómez, R. & Lloyd, M. (2018). Mexico: Dilemmas of Federalism in a Highly Politicized and Semi-decentralized System. En Higher Education in Federal Countries: A Comparative Study: pp. 306-353. SAGE Studies in Higher Education. ISBN: 978-93-528-0671-3

Ordorika, I., Rodríguez-Gómez, R., & Lloyd, M. (2016). La autonomía universitaria en el marco del federalismo. En Muñoz, H. (Coord.), ¿Hacia dónde va la universidad en el siglo XXI? (pp. 153-204). México: Universidad Nacional Autónoma de México, Seminario de Educación Superior; Miguel Ángel Porrúa. ISBN 978-607-02-8710-7.

Lloyd, M. (2015). A Decade of Affirmative Action in Brazil: Lessons for the Global Debate. En T. Teranishi, L. Bordoloi Pazich, M. Knobel, & W. Allen (Eds.), Mitigating Inequality: Higher Education Research, Policy, and Practice in an Era of Massification and Stratification (pp. 169-189). Emerald Group Publishing Ltd.

Ordorika, I. & Lloyd, M. (2015). The State and Contest in Higher Education in the Globalized Era: Critical Perspectives. En A. M. Martínez-Alemán, B. Pusser & E. Bensimon (Eds.), Critical Approaches to Study of Higher Education. A Practical Introduction (pp. 130-152). Johns Hopkins University Press.

Martínez Stack, J., Lloyd, M. & Ordorika, I. (2015). The impact of government policies on the profiles and attitudes of academics in two emerging economies: Brazil and Mexico. En W.K. Cummings & U. Teichler (Eds.), The Relevance of Academic Work in Comparative Perspective, The Changing Academy – The Changing Academic Profession in International Comparative Perspective 13. (pp. 193-215).

Ordorika, I., & Lloyd, M. (2013). A decade of international university rankings: a critical perspective from Latin America. En P.T.M. Marope, P.J. Wells, & E. Hazelkorn (Eds.), Rankings and Accountability in Higher Education. Uses and Misuses (pp. 209-231). UNESCO Publishing.

Lloyd, M. (2011). El Sindicato Nacional de Trabajadores de la Educación: ¿Organización gremial o herramienta del estado?. En J. M. de la Serna y Herrera, J. A. Matesanz, y S. Méndez, (Coords.), La historia latinoamericana a contracorriente 5 (pp. 313-245). México: UNAM.